Положення про внутрішню систему якості освіти

 

Схвалено                                           Затверджено

Загальними зборами                   Наказ від 02.12.2021№32

колективу

від 02.12.2021№ 4

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

в закладі дошкільної освіти  «Сонечко» с. Кунка

Кунківської сільської ради  

 

 

 

 

1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в  ЗДО  «Сонечко» розроблено відповідно до вимог частини третьої статті 41  Закону України  «Про освіту, Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Статуту закладу.

2. Стратегія (політика) забезпечення якості освіти в закладі базується на таких принципах:

-  відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;

-  відповідальності за забезпечення якості освіти та якості освітньої

   діяльності;

-  системності в управлінні якістю на всіх стадіях освітнього процесу;

-  демократизації в освітній діяльності;

-  здійснення обгрунтованого моніторингу якості;

-  готовності суб’єктів освітньої діяльності до ефективних змін;

-  відкритості  інформації  на  всіх  етапах  забезпечення  якості  та     

   прозорості  процедур  системи забезпечення якості освітньої діяльності.

3. Мета внутрішньої системи якості освіти закладу складається в об'єднанні й інтеграції організаційних, методичних,  кадрових зусиль і ресурсів ЗДО з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам.

Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:

- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;

- формування внутрішньої культури особистості в контексті рідної культури, мови, поваги до традицій і звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

 

4.                Заклад працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до яких відносяться:

-       вихованцями  та їх батьки або особи які їх замінюють;

-               педагогічний персонал ЗДО;

-               засновник – Кунківська  сільська рада;

-           відділ освіти, культури, молоді і спорту Кунківської сільської ради

-                громадськість. 

 

5. Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

-                     відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи.

-         відповідність узагальнених показників результату освітньої  роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового  компонента  дошкільної  освіти.

-                     ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань батьків, наявних умов розвитку дошкільників.

-                     якісний склад та ефективність роботи педагогічного працівника.

-                     показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу.

6. Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в ЗДО «Сонечко».

6.1. Зміст внутрішньої системи якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами: «Освітнє середовище», «Здобувачі освіти», «Результати навчання, виховання», «Управління закладом освіти», «Формування іміджу сучасного закладу освіти».

6.2. Напрям «Освітнє середовище» відображає  забезпечення якісних показників розвитку вихованців закладу, створюються сприятливі умови навчання, виховання та перебування  в закладі. Для цього діяльність закладу спрямована на облаштування куточків освітнього середовища, забезпечення ігровим, роздатковим та дидактичним матеріалом.

 Для обміну інформацією з якості освітнього процесу використовується відео-, аудіо- і магнітні носії інформації, розмножувальна техніка.

 Для забезпечення більш широких і різноманітних зв'язків закладу із зовнішнім середовищем, у тому числі доступу до різних баз даних, джерел інформації ЗДО «Сонечко»  підключено до Інтернету.

Для забезпечення створення єдиного інформаційного поля ЗДО «Сонечко» функціонує офіційний сайт закладу :  http://dnzknk.gnedu.vn.ua/

 

6.3. Напрям «Здобувачі освіти. Результати навчання, виховання»  здійснюється шляхом  моніторингу і узагальнення  його результатів за освітніми лінями Базового компоненту дошкільної освіти.

Педагогічні  працівники  закладу дошкільної освіти, здійснюючи моніторингові дослідження щодо рівня розвитку компетенцій дошкільників. Саме освітній моніторинг допомагає відстежити динаміку змін в освітній системі, спрямувати її розвиток на запланований результат.

Показниками ефективності освітнього процесу якості надання освітніх послуг можуть бути:

- % здобувачів освіти, які мають достатній і високий рівень компетентності;

- позитивна динаміка розвитку дітей, засвоєння дітьми вимог комплексної програми;

- відповідність узагальнених показників результату освітньої  роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового  компонента  дошкільної  освіти;

- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи.

 6.4. Напрям «Управління закладом освіти» забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Критеріями ефективності управлінської діяльності є:

- наявність нормативних документів, де закріплені вимоги за якістю освітнього процесу;

- оптимальність та дієвість управлінських рішень;

- керованість процесу управління забезпеченням функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (наявність підрозділу або посадової особи, які відповідають за управління якістю освітнього процесу);

- формування освітньої програми закладу освіти (раціональність використання інваріантної, варіативної складової)

- наявність та ефективність системи моральних стимулів для досягнення високого рівня якості освітнього процесу.

6.5.          Напрям «Формування іміджу сучасного закладу освіти» в ЗДО «Сонечко» здійснюється шляхом оприлюднення інформації про якість освітнього процесу, освітньої діяльності на сайті закладу:

·                   статут закладу освіти;

·                   ліцензія на провадження освітньої діяльності;

·                   структура та органи управління закладу освіти;

·                   кадровий склад закладу освіти

·     освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

·                   мова (мови) освітнього процесу;

·                   річний звіт про діяльність закладу освіти;

·                   методична робота закладу;

·                   все про безпеку дитини; 

·                   сторінка для батьків

·             інша інформаціящо оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

 

        Формуванню позитивного іміджу закладу можуть сприяти іміджеві заходи на рівні громади, регіону тощо.

        Публічна інформація про розвиток закладу забезпечується шляхом проведення щорічного звіту на нараді при директорові та загальних батьківських зборах.